Thursday, June 26, 2008

Bicara buatmu teman..



Maafkan diriku duhai teman, Kerana aku yang tak layak bergelar teman sejati, Ego yang meninggi bersarang dalam hati, Membiarkanmu terkapai2 hilang arah tujuan, Membiarkanmu asyik dengan kefanaan dunia, Menjebakkanmu ke kancah kepalsuan, Walaupun bukan niatku begitu

Maafkan aku teman Kerna Tak bisa memberi sedikit ruang, hanya simpati pada hati yang tak kuat untuk memimpinmu, yang mengarahkan aku dan kamu kepada dua haluan yang berbeza

maafkan aku teman kerana tak bisa membantumu saat kau kedukaan, maafkan aku teman kerna berbicara menyakitkan, maafkan aku teman kerna tak bisa menjadi tauladan

maafkan aku teman yang penuh dengan kekurangan yang kurang pengertian yang banyak diam dari tegahan yang menahan dari meluahkan yang sakit kerana pandangan yang benci kepada kemaksiatan…

namun kerana itu ujian aku teruskan walaupun hati yang terseksa penuh dengan bebanan dosa ku tak layak menyalahkanmu teman kerana sesungguhnya aku yang bersalah dalam penilaian dan sebuah kesanggupan…

maafkan aku teman… atas sebuah penyesalan ku tak mahu lagi ia berulang atas setiap kekhilafan yang kau dan aku lakukan semoga Allah memberi petunjuk jalan untuk kita kembali kejalan lurus sebuah pertaubatan semoga kita sentiasa berada dibawah lindungan rahmatNya…

“Ya Allah, ampunilah kami atas segala dosa yang kami lakukan dan janganlah kiranya engkau memesongkan hati kami setelah Kau berikan kami petunjukMu..dan ampunilah jua dosa kedua ibu bapa kami dan kasihilah mereka sebagaimana mereka mengasihi kami ketika kami masih kecil…”

No comments: