Tuesday, June 17, 2008

Lagi curahan rasa..



Alhamdulillah…

dengan lafaz syukur kumulakan segalanya, kerna masih ada ruang dan waktu untukku menitipkan sesuatu untuk entry kali ini. Mungkin sekadar luahan rasa yang bakal ku bicarakan, namun harapanku luahan ini biarlah suatu hari nanti mampu ku tafsirkan dan dijadikan iktibar untuk kehidupanku seterusnya,andaikata ruang dan waktu masih ada dan selayaknya aku nikmatinya…

Tika ini, aku masih mencari-cari arah tujuan dalam menentukan kemana hala tujuku nanti, pengajianku di peringkat diploma telahpun berakhir 2 bulan yang lalu. Tak sampai sebulan pun lagi aku akan bergraduat dengan pakaian jubah unggu..entah kenapa tak ada debaran pun dalam hati aku dan tak pula rasa teruja…yang menjadi debaran aku saat ini ialah penantian untuk panggilan menyambung pengajian ke peringkat ijazah, yang khabarnya akan keluar pada minggu ke3 bulan nie…itu yang kunanti2kan dan selalu membuat aku penasaran… namun kata hatiku tak mampu merasa dan meneka kemana aku…mungkinkah? Atau bisakah? Atau apa? Semua kehendak Tuhan tak mampu kujangkakan..betapa lemahnya hidup insan didunia yang fana ini…sememangnya Kuasa Allah tak terduga di segenap jiwa kita sebagai manusia biasa. Sesungguhnya aku redha dengan segenap keputusannya, kerana hanya itu yang mampu untukku di ketika ini…


Andaikata aku tak layak ke degree…?apa yang aku nak buat, aku sememangnya sedang mereka2 hari depanku..namun aku masih tak jumpa jawapan untuk persoalan tu…sebab dalam pemikiran aku sekarang , aku tetap akan terus belajar dan belajar…memanglah ada persediaan untuk menghadapi kemungkinan2 yang bakal terjadi tu…tapi segalanya ku serahkan kepada Allah. Hanya Dia..yang layak menentukan takdir hidupku…


Pencarianku terhenti seketika, dan rutinku juga kacau bilau seadanya, secicip rasa tak mampu untuk ku mengkoreksi diri menjadi yang lebih baik…menjadi diriku atas kekuranganku….









Edcoustik-menjadi diriku


Tak seperti bintang dilangit
Tak seperti indah pelangi
Kerna diriku bukanlah mereka
Ku apa adanya

Wajar kita memang begini
Sikapku jelas tak sempurna
Ku akui ku bukanlah mereka
Ku apa adanya

Menjadi diriku dengan segala kekurangan
Menjadi diriku atas kelebihanku

Terimalah aku seperti apa adanya
Aku hanya insane biasa tak mungkin sempurna
Tetapku bangga atas apa yang dikurnia
Setiap waktu kunikmati anugerah hidup yang kumiliki…


No comments: