Saturday, January 4, 2014

Laman itu...

Ke Laman itu… Lama buat aku menunggu tuk menulis status-status baru…
Kadang  buat aku meneliti tuk memahami situasi
Kadang  buat aku menghayati tuk meresap kedalam hati
kadang buat aku menatapinya berulang-ulang kali tuk menjiwai

Laman itu buat aku termanggu tika menyentap qalbu
Laman itu buat aku terkedu dengan berita dan sensasi terbaru

Tak pernah sepi membawa khabar , cerita dan mimpi
Tak pernah sunyi dari alunan kalam indah berinspirasi
Tak pernah berhenti melontar taujihad kata berapi
Tak pernah juga sesekali tidak diuji! kata-kata sang pemberani mengobar api!

Laman itu…satu dunia dah tahu! Laman mukabuku…
Yang  tak henti dikunjungi tetamu…


Walau di laman itu…
Tak mampu  bersemuka, tiada riak wajah tuk diduga
Tak mampu berjabat salam,tiada peluk erat sahabat
Tanpa kata bersuara tetap sahaja status-statusnya pengubat rasa…

Kesana kemari, sibuk dengan duniamu?
Dilaman muka buku tetap ketemu…

Dan pada siapa yang tak pernah mengenal , Tak tahu siapa aku,
Ku tak kenali kamu ,kau dan dia..? pedulikan saja…
Yang baik ambil ia sebagai pedoman dan teruskan langkahmu

Yang tidak abaikan, Jika perlu perbetulkan…kerana kita insan!

Ilham dilaman mukabuku... 
Dilaman ini...ku tetap sendiri...

d_n...

No comments: