Thursday, January 9, 2014

~Cerita kedai ko (pi) mputer...~

Alkisah....


Datang seorang customer membawa sebuah 'tab'

Dalam hati: 'aah sudah..' kerisauan biasa bila ada customer datang..

"adik tolong tengok 'tab' akak, nie haa tak boleh tutup akak tekan butang off pun dia tak nak tutup juga, akak dah tekan banyak kali dah tak jadi juga, anak akak tengah2 main game, dia 'jammed' akak risau gak nie takot rosak ape-ape" , kata akak tu dengan penuh risau.

'jap saya tengok...'  dan tekan butang off lama-lama,  Alhamdulillah jadi pun.

"Alhamdulillah, lega akak, akak dah buat tadi, tekan jugak tapi tak jadi pun, dia nak tangan adik juga yang tekan baru jadi... berapa?"

"takpelah kak, saya tekan je pun..."

"Alhamdulillah, terima kaseh dik"

"sama-sama, takde apalah kak"

akak tu keluar dengan anaknya dengan muka happy dan lega, Alhamdulillah!

Dan kemudian setelah naik kereta, tiba-tiba anaknya keluar dari kereta dan masuk balik kekedai, membawa 'angpau' dan memberinya kepada saya.

"mak bagi kat akak"

"eh, takyah-takyah, akak bukan buat apa pun.. amik balik"

Dan kami pun sempat main kejar-kejar dalam kedai tu...dan last nya,

“adik ambik duit nie, akak bagi kat adik balik.. okey setle..”

Saya bawa adik tu keluar dan tutup pintu..haha.. bye2..

Senyum je la adik yang comel tu..dan berlari ke kereta maknya yang sedang mengangkat tangan tanda terima kasih sekali lagi..

Subhanallah...Masyaallah...

Saja bercerita sebab rasa seronok jer dapat tolong orang…

“Jadikan aku orang yang bermanfaat kepada orang lain dan terutamanya keluargaku sendiri Ya Allah…”


No comments: