Wednesday, April 28, 2010

cerita pagi!!!

Alhamdulillah...

pagi tadi baru je usai duk sembang2 ngan coursemate selaku kawan baik la kot...he. sembang kami tentang kehidupan kat kampus nie dan banyak perkara la jugak... meluah rasa, terakhir kali sebelum dia dibawa pulang oleh mak ayah dia petang nie... kami berbicara soal hati dan perasaan tentang kebesaran Allah...dia yang mulakan dulu...semacam berat beban yang ditanggung dan perlu diluah..aku meluang masa yang berbaki bersama dia dan mendengar luahan hatinya... dia... orang biasa...tapi seakan ada sifat luar biasa yang tak ada pada orang yang sepatutnya ada, yang kononnya kata bawa dakwah, yang kononya kata pejuang islam..yang katanya daie... (kononnya aku la tu semuanya..cuma konon). apa yang dia ada, yang takde pada aku...??? dia punya ciri2 kepimpinan dan pengaruh yang boleh buat orang percaya pada dia...ciri2 yang sepatutnya ada pada seorang akutapi takde..(mgkin belum mse lg kot..hehee...).

tadi dia menyuarakan tentang kerisauan dia tentang roommate nyer tentang sahabatnya yang dekat dengan dia... semuanya tentang couple...cinta! dia takut orang disekelilingnya yang sedang bercouple hanyut dalam cinta yang sementara tu...dia bimbang sesuatu yang buruk berlaku dalam perhubungan tu...dia taknak orang lain leka,lalai dan menjadi macam dia... kenapa? sebab dia dah merasai betapa teruknya akibat cinta tu... dia seakan dah sedar..dan semoga terus sedar dan dia pun nak orang lain turut sedar...hihi..dia bercerita...banyak sungguuh! susah nak henti... aku dengar...

aku nak citer lagi..tapi ada kerja yang perlu diselesaikan dulu..

STOP!! disini dulu...



No comments: