Saturday, September 13, 2008

“Tentang dia”


Oh indahnya..alangkahkah indah..indah sangat indah nya..sangat2lah indah…apa yang indahnya nyer tu??? Apa saja yang mengindahkan,terindah..diindahkan atau apa saja…..yang pasti kenangan terindah di UMT selalu saja hadir mengusik ruang kalbu…uh uh uh..walaupun ranjau berduri lebih banyak dalam dalam lipatan kenangan itu tapi tetap saja hati ini merindu….


pada teman yang selalu membonceng aku kat belakang tatkala enjin motosikal kepunyaan pembonceng tu sendiri memulakan derumannya… aku tak tahu kenapa aku rindu kat dia…walaupun dia bukan lah baik sangat pun…yang selalu gaduh dengan aku, dialah. Yang selalu tak sependapat dengan aku, dia jugak..walaupun kata2 nya agak kasar dalam lembut..tetap saje aku senang..kadang2 aku tak suka dia dalam banyak perkara tapi banyak perkara jugak yang aku suka tentang dia…


dia bukan sahabat,kawan baik atau apa saja istilah yang selalu diguna pakai untuk mengklasifikasikan tentang seseorang yang dekat dengan kita. Aku tak tahu status dia pada aku..sebab dia hanya pernah menjadi rooomate masa kat hostel sem 1 n 2, pastu duk rumah sewa sekali,bilik lain2 selama 3 sem... dan sememangnya kami hanya selalu bersama tatkala keluar dari rumah. Yelah sebab kalau nak kekelas aku driver dia, kalau nak ke mana2 lah memang berdua.. dalam kelas ke apa ke memang konfem la dalam group yang sama kalau diberi pilihan…hanya dengan dia kelemahanku terserlah…dia tahu aku jenis macamana,tapi banyak lagi dia tak tahu tentang aku…samalah dengan aku aku tahu dia jenis macamna,,tapi ada lagi yang mungkin aku tak tahu tentang dia..


seingat aku aku mula baik dengan dia start sem 3 or 4 la kot..coz mase kat hostel takdop la kacip sangat..dia bukan insan istimewa pada aku…Cuma dekat dihati..aku pun tak faham sangat apa motif tertulisnyer benda nie…


Tika inie aku senang nak berbicara pasal dia nie,(tadi baru call dia)…teringat pulak detik2 bersama. Yang pasti bulan ramadhan lani..memang tak sama dengan yang lepas…semestinya sebab dah memang tempat yang berbeza… Cuma bila teringat2 suasana kat umt mesti meriah…uh uh. Teringat kat nasi kerabu dekat bazaar ramadhan yang best tu…aku n dia suka makan nasi kerabu...hari2 pun takpe,sebab kitorang p beli tempat lain2..huhu.



***aku tak pasti kalau apa yang aku kate tentang dia sebenarnya terbalik...yang pasti aku rindu dia sebagai temanku merangkap best frenz la kot...huhu tak mau ngaku konon...***

No comments: