Monday, September 7, 2009

KENAPA AKU???

KENAPA AKU???
Selalu bertanya pada aku jua,
Kenapa aku yang dipilih?
Kenapa aku disisih??
Kenapa aku ???

ALLAH...
Jauhkah aku dariMu
Jauhkah aku dari mereka
Jauhkah lagi perjalanan untuk ku kembara?
Jauhkah lagi perjuangan menggapai menang?
Jauhkah kami dari matlamat ISLAM?
Jauhkah? antara dunia dan akherat...

Sejauh mana Kau memandang kami dalam medan tempur ini...
Adakah KEBERKATAN dalam mainan perasaan menghentam...?
Sejauh mana realisasi dari apa yang di retorikkan...
Adakah KEBENARAN mendahului perasaan yang kecelaruan...?

Ku bertanya bukan pada siapa2...
Hanya monolog hati yang tak mampu berkata2...
Membuah rasa yang kadang entah apa2...
Namun hati itu punya deria rasa...
Yang kadang perlu diterjemahkan ...

d_n berbicara dari hati yang terasa...bukan terasa hati...huhu

No comments: