Monday, September 7, 2009

hati vs perasaan ???

Bila orang berbicara tentang hati dan perasaan..aku yang akan terasa. kenapa? sebab aku seorang yang sangat peka terhadap perasaan... (ye ker) kenapa lagi? tak tahu sebab aku suka bermain dengan perasaan kot. tapi satu.. jangan disuruh aku meluah perasaan tatkala aku taknak meluah, sbab walaupun aku nak sekalipun, takkan terluah jugak...so, takyah tunggu bila aku nak bersuara. aku akan bersuara bilamana DIA izinkan...diam itu baik bagi aku...dan aku tahu orang tak suka tengok aku diam..diorang nak aku bersuara,beri pandangan dan apa2 yang boleh mengeluarkan aku dari kepompong bisu yang mungkin aku cipta sendiri dengan alasan, no idea or tak tahu or tak berani or apa2 lah alasan yang sering aku gunakan untuk membela diri... kadang2 aku suka mendengar luahan orang, mungkin sebab aku seorang pendengar yang baik (mungkin..je). tapi bukan seorang perespon yang baik kot... apa sebab? ( suka tanya, kenape?). xtau...(alasan malas nk pk). apa2 lah... agak2 siapakah orang yang paling tahu tentang aku? mestilah aku sendiri... tapi Allah lebih tahu siapa aku...sebab banyak lagi yang aku tak ketahuan tentang diri sendiri. cerita bab hati dan perasaan takkan pernah selesai... kalau nak citer panjang sangat kesinambungan ceriteranya...so, biarlah aku melayan sendiri perasaan nie... segala macam perasaan itulah insan... bertebaran....dalam rindu dendam, sakit hati dan sayang... semoga semuanya kerana ALLAH...

No comments: