Saturday, August 23, 2008

OH DIRI...

Aku bukanlah seorang yang solehah
Namun aku ingin menjadi solehah
Dan aku bukanlah ‘alim dengan ilmu
Dan sememangnya aku sedang mencari
Aku juga bukanlah insane sempurna insane yang ku damba
Namun aku akan berusaha, bukan untuk jadi sempurna
Tapi cukup sekadar tak hina dipandanganNya..


Aku juga bukan seorang yang kuat dan tabah
Kerna aku selalu rebah dan kalah pada nafsu sendiri
Dan aku masih banyak kurangnya
Bukan seperti yang mereka sangkakan
Kerna diriku bukanlah mereka, ku apa adanya


Aku insane yang baru tersedar dari fana dunia
Semuanya hanya kerna indahnya akhlak mereka
Namun yang pasti hidayah Allah jua yang menjadi tunjangnya
Yang menjadikan aku kini insan yang mengerti tentang satu perkara
Bahawa hidupnya insan adalah dibawah kekuasaanNya


Tak perlu disesal apa yang telah tertakdir
Kerna itu adalah yang terbaik untukku dan kamu…
dalam setiap keluh kesah itu ada jalan keluar iaitu dengan
DUIT…


Doa
Usaha
Istiqamah
Tawakkal


*sekadar sebuah rasa.....tapi betul lah DUIT tu penting kan?....huhu.

No comments: