Tuesday, July 22, 2008

Teman sejati

Selama ini ku mencari2 teman sejati
Buat menemani perjuangan suci
Namun belum kutemui dikau duhai teman
Adakah kerna aku yang gagal untuk mencari
Atau sememangnya kau tak ditakdirkan untukku
Atau tatkala kau hadir aku yang tak mempedulikanmu
KepadaMu Tuhan ku mohon dikabulkan permintaan
Agar aku terus teguh dan utuh dalam sebuah pengabdian
Kurniakan daku seorang teman sejati dunia akhirat
Yang aku selesa dengannya dan dia juga begitu
Yang saling mencurahkan cinta hanya kernaMu…

Tika ini aku kembali keliru, hala hidupku kemana?
Semangat dan azam yang dulu berkobar2
Kini luntur dek keangkuhanku sendiri..
Ku kembali bertanya pada diri
Apakah itu kifarah atas dosa-dosa semalam?
Atau teguran Tuhan atas khilaf yang kulakukan
Atau apa lagi yang harus ku perkatakan
Tentang aku yang lemah ini….

Hanya satu pintaku padamu teman
Andai kau sudi mendampingiku kerna Allah
Hulurkanlah salam untukku agar ku tahu
Bahwa aku tak sendiri dalam perjalanan hidup ini
Pimpinlah daku…
kerna sesungguhnya aku amat memerlukan bimbingan …

Ya Allah..
Takkan pernah aku untuk berputus asa
Memohon dan meminta padaMu
Agar suatu masa nanti teman sejati yang kudambakan
Akan hadir menghiasi segenap ruang hidupku
Biarpun hanya dalam cahaya bingkisan rindu ku…
berikan aku kekuatan…
***Sekadar nukilan rasa...bukan tak bersyukur dengan teman2 disisi2,cuma harapan yang suatu ketika dahulu pernah hadir dan masih mekar ke saat ini. harapan dari insan yang dhaif..
***Alhamdulillah.. aku dah ketemu sesuatu yang amat berharga disini dan insyaAllah, itulah pemudah cara bagiku untuk bertemu dengan insan yang kudambakan..ameen.

No comments: