Monday, October 7, 2013

Bila rindu...

Rindu bila teringat…rindu bila terkenang
Itu hanya ingatan hanya kenangan…
Jadi aku tak mahu mengingat dan mengenang masa lalu
Kerna aku tak daya menanggung rindu…

Tapi bisakah?
Mungkin aku tak bisa…
Kerna rindu itu anugerah
Rindu itu fitrah…

Fitrah buat hamba merindukan tuhannya
Fitrah umat merindukan nabinya
Fitrah teman merindukan sahabatnya
Fitrah merindu itu adalah anugerah dariNya…

Alhamdulillah! Masih diberi ilham menukil kata… ilham dari kata rindu sahabat sambil mendengar wacana ilmu dan ‘aku yang dulu bukanlah yang sekarang’… wihhi..

Aku yang dulu bukanlah yang sekarang…
Dulu berteman sekarang sendirian..
Dulu..dulu..dulu…hanyalah kenangan
Kini..kini..kini.. adalah perjuangan!

Perjuangan dalam meneruskan kehidupan
Yang entah bila kan kesampaian?
Dimana penghujungnya usah ditanya…
Tapi apa yang kita persiapkan untuk menemukan Dia?



~dimalam yang sepi~

No comments: