Wednesday, February 9, 2011

SATU CINTA!!!

dari petikan "Surat untuk dia...."

"Asssalamualaikum…khaifahaluki ya ukhti??? Hope ceria bahgia dalam redho dan rahmatNya.. =P. tak tahu nak mula dari mana la kak…just nak share perasaan jer… x penting pun…

Akak,

Berapa lame da kita kenal tp yang tak berape nk kenal ye...?( nie soalan,sila jawab ye). Yelah..banyak perkara tentang akak yang saya tak tahu...ditanya bkn nyer nak dijawab.. sampai saya jadi segan nak tanya banyak2…tapi buat poyo jer tanya soalan yang ntah apa2.. saje nak kacau akak..nak call akak lagi segan, tak tahu nak cakap apa nanti wlpn banyak benda nak tanya…hemm…nie tunggu dapat ‘call free’ nak cakap lama2 ngan akak…pun tak ter’call’ jugak..susah la saya nie…

Akak…akak...

Saya tak tahu akak nie camne yer…betol ker akak wujud..? macam konfius...sebab saya asyik mesej akak dan dibalas ...tapi tak pernah tengok akak...dengar suara akak pun macam mimpi jer dolu2 tu...btol ea akak ada??hehe...

Akak lagi...

Yelah...saya nie tak comel macam adik akak tu...sedor diri nie kak...tapi tetap jugak nak menyibuk dalam hidup akak kan??? Menyibuk kan saya nie...takpe memang saya suka menyibuk dan membuat onar...haha..sebab saya sayang akak...walaupun tak tahu banyak mana sayangnya tu..."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

manusia itu lupa... yang sering dicari-cari itu pada manusia...yang didamba kaseh dan sayang itu juga pada manusia...tapi salahkah perasaan itu ada??? bukankah kita disuruh untuk mencintai seseorang melebihi diri kita sendiri tapi kerna Allah...ya.. cintaa manusia!

Cinta itu apa ya??? "orang yang tak pernah bercinta takkan faham hati orang yang bercinta!" itu dulu, saat waktu aku mempersoal orang2 yang bercinta...kenapa bercinta??? owh...kena bercinta lah nie kalau nak tahu...? so..bercintalah...owh tidak...cubalah....

Aku cukup tak suka melihat orang2 yang ku hormat, ku pandang tinggi, yang dikatakan alim...tapi dia punya pacar! ye dulu...zaman sekolah! label alim pada aku mase tu...yang jadi imam solat tu da alim la kira...

Cinta...cinta..owh cinta... waktu mula mengenal dunia internet dan blog, sem 1 diploma.. banyak blog yang aku jumpe cerita pasal cinta...zaman aku remaja! buku2 tentang cinta...novel islamik cinta! cerpen2 cinta..! lagu2 nasyid cinta! forum2 cinta! mmg mood cinta la masa tuh...agak terpengaruh dan menjadi jiwang jiwa...Alhamdulillah terjebak! ya.. aku terpengaruh dan terjebak dengan cinta itu...dan menjadi aku pencari cinta! sehingga ku temukan...satu cinta!


Ku memohon dalam sujudku pada-Mu
Ampunkanlah segala dosa dalam diri
Ku percaya Engkau bisa meneguhkan
Pendirianku… Keimananku…

Engkau satu cinta
Yang selamanya aku cari
Tiada waktu ku tinggalkan
Demi cintaku kepada-Mu


Walau seribu rintangan
Kan menghadang dalam diri
Ku teguhkan hati ini
Hanya pada-Mu
Ku pasrahkan…

Oh Tuhan… selamatkanlah hamba ini
Dari segala fatamorgana dunia
Oh Tuhan… jauhkanlah hamba ini
Dari hidup yang sia-sia

Star 5

Cukup dengan satu cinta...kerna dengan yang satu itu kan bertebaran cinta-cinta yang len...insyaallah! Jadi taK perlu lagi lah mencari cinta ye??? ermm...macamane ye??? bicara tentang cinta takkan habis..luasnya cinta! tapi biarlah dengan "satu cinta" itu sahaja...dulu...cinta nabi? cinta mak ayah, keluarga, sahabat...camane??? dengan satu cinta itulah....

No comments: