Thursday, July 9, 2009

cerita semalam...



semalam...dapat satu msg dr bestfrenz umt dulu...dia merajuk ngan aku..huhu.xsangka plak. tau sebab ape??? dia jeles coz aku x bls msg dia tapi aku duk msg ngan sahabat aku y sorang lagi kat umt tu...aku tak msg pun sbnrnyer. aritu kebetulan k.arah tepon amnah n aku joint sekali 'bual' n aku suh amnah kim salam kat 'my bestfrenz' tu.. kat situ dia salah faham kot. alkisahnyer, aku call la dia, borak punyer borak..rupenyer dia rindu kat aku(perasan jer)..hehe.

dia sokmo suruh aku p umt nun, time cuti2... jauh tu...aku memang nak p sangat, keinginan tu selalu ada dan aku selalu mencari ruang dan peluang..insyaAllah smpai waktu aku akan sampai kesana...tu y selalu aku bgtau dia.. dan dia pun dak muak kot dengan alasan tu.

imbau2 kenangan semalam...dialah pembonceng tetap motosikal yang aku bawa dulu kat umt, tp motor tu dia punyer..aku je y berlagak macam motor aku sendiri...semalam dia ada luahkan 'something' y buat aku terharu..huhu. semacam dia memerlukan sangat aku disisi dia sekarang, macam aku jugak sangat memerlukan adanya dia disisi aku sekarang...tapi kami dalam situasi y berlainan da...dulu kami saling lengkap melengkapi walaupun selalu gado2..biasalah tu.





dia pun ada bgtau y skang nie dia duk rumah sewa coz tak dapat hostel...dia duduk ngan 'budak macam aku' dia kate cam tu... 'budak macam aku' tu, boleh dikatakan kalu dia tengok budak tu dia teringatkan aku lah kot...kui2. tapi problemnyer budak tu jenis 'slow' bdk baek lah..tak same lah cam aku nie coz aku 'ganaih' sket kot...


semoga dipermudahkan untuk dia dalam segala urusannya...dia kate nak amik lesen motor tp takut katernyer...kenangan semalam mengimbau lagi: hehe... di satu saat aku ajar dia bawa motor...round2 kawasan perumahan rumah sewa kami...dia bawa kat depan n aku duk belakang dia...dengan penuh hati2 dia bawa motor tu...pandai je sebenarnyer dia tu...boleh je bawak. tapi satu jer...'time' aku ajr dia y paling aku bimbangkan kat selekoh lah...dia tak reti nak 'conner' pernah sekali mase nak masuk simpang len dia redah jer masuk dalam parit+semak, nasib baik naik balik n tak 'terjelepok' kt dalm parit tu...sudah2 nyer fobia dah lepas tu nak bawak motor..hemmm. moga lepas nie lulus lah ye bab 'kona-mengona' nih.

dr penceritaan 'my bestfrenz' tu aku gembira sebenarnyer...sebab aper??? dia skang duduk dengan budak2 baek..cuma dia tak biasa lagi n mungkin ada sedikit masalah komunikasi ( mcm aku laa) kot. so, aku harap sangat dia sabar dan dapat biasakan diri.. dan semoga Hidayah ALLAH kan dia terima...insyaAllah...

Ya Allah...dia sahabatku, walau jauh kini dimata, jangan Kau terus jauhkan kami..biar dihati kami
ada namaMU y selalu mengiringi ucapan2 kami. semoga dia sahabatku peroleh petunjuk hidayahMu, agar dia turut merasai nikmat dan manisnya iman dan sebuah perjuangan... sentiasalah Kau pelihara dirinya dari segala y melalaikannya dari mengingatiMu...tempatkanlah dia bersama2 insan2 yang Kau redhai, kerana Engkaulah sebaik2 pemberi tempat...ameen.

sekadar cerita...
8/9/09

No comments: