Wednesday, April 22, 2009

merdeka kecik!!!

Alhamdulillah....huhu,hehe.haha....suka2..exam dah abiss... merdeka! kul 10.00 p.m td...
ntah apa lah yang gembira sangat tuh...just exam abis je...ujian dunia yang sementara sebagai seorang mahasiswa..nun didepan masih banyak ujian2 yang bakal dihadapi, ujian dan dugaan hidup yang lebih mencabar diri dan iman, hemmm...mehnah dan tribulasi sebagai pejuang islam... pejuangkah aku??? insyaAllah..moga2 pentarbiyahan dari Dia, untukku lebih mengenal akan makna sebuah kehidupan..buka setakat suka dan duka je...angan dan ingin je...tapi disebalik tu memang banyak mende yang belum aku tahu dan belum aku teroka...
"sahabat..masih ada waktu untuk kau dan aku menghitung dosa2 lalu.."
pun hidup bukan sekadar nak menghitung dosa2 je...malah lebih besar daripada itu, untuk menjauhi dosa itu sendiri juga untuk menambah-nambah amal kebaikan yang perlu dan sangat2 dituntut...bukan untuk diri sendiri je, sedang orang2 tersayang disekeliling tu takkan nak dibiarkan saja...tapi tulah resam manusia yang bernama aku..nie, tak kuat.tak kuat,tak kuat, tujelah modal...bile nak jadi kuatnya???mengarutkah aku? entah...
''...Ya Tuhan kami, Berikanlah rahmat kepada dari sisiMu dan sempurnakanlah petunjuk yang lurus bagi kami dalam urusan kami" al-kahf:10

No comments: