Saturday, October 18, 2008

SELAMAT BERJUANG!!!

SUBHANALLAH....bertepatan dengan saat sekarang..disaat final exam bakal muncul 3hari lagi, dan aku pun sedang asyik duk mentelaah novel yang baru dibeli..IMPIAN PALESTIN, baru terjumpa novel sebagus ini walhal dah lamer dipasaran kot,takper2 lambat atau cepat semua tu dah tertakdir.belum habis membacanya tapi semangat aku membara2 untuk melibatkan diri dalam perjuangan, tapi yang pasti berjuang kerana Allah, banyak medan yang harus ku telusuri ditambah pulak dengan fenomena hari ini, perjuangan yang sering menjadi buah mulut (maaf andai tersalah penggunaan perkataan) ramai orang, cuma yang menjadi asbab kepada perjuangan tersebut adalah tujuan dan matlamat kepada perjuangan yang diwar-war kan tersebut...kerana apa? hanya Allah yang tahu....sebab bukan itu yang nak dibahaskan diketika ini, lagipun aku bukan orang yang selayaknya untuk berkata2 pasai tu...


cuma hasil dari pembacaan novel IMPIAN PALESTIN tu, Alhamdulillah banyak yang dapat aku teladani...kisah perjuangan. selama ni aku kurang peka terhadap isu2 perjuangan, apa saja... selama ni hidup aku sekadar hidup saje didunia ni..tak menyumbangkan apa2 dan tak pernah nak amik tahu pasal semua tu..tapi kini insyaAllah. ya ALLAH berikan aku kekuatan untuk terus istiqamah, di atas nama perjuangan yang ENGKAU redhai...



aku sangat teruja dengan kisah perjuangan yang disampaikan dalam novel tu..tapi cukupkah sekadar semangat? bolehkah aku melawan segala cabaran dan dugaan? aku tahu aku tak sekuat mereka yang telah lama berada dijalan itu...aku takut untuk terlalu beria-ria dan taksub dengan diri aku, yang banyak kurangnya dan lemah jiwanya malah longgar imannya , sebabnya aku belum pernah merasai bagaimana dan apakah aku layak untuk merasainya? semoga kan terbuka jalan itu...
"Dan janganlah sekali2 kamu menyangka orang2 yang terbunuh (yang gugur syahid) pada jalan Allah itu mati, (mereka tidak mati) bahkan mereka adalah hidup (secara istimewa) disisi Tuhan mereka dengan mendapat rezeki; ( Dan juga ) mereka bersuka-cita dengan kurnia Allah (balasan mati syahid) yang telah dilimpahkan kepada mereka, dan mereka bergembira dengan berita baik mengenai (saudara-saudaranya) orang2 (islam yang sedang berjuang), yang masih tinggal di belakang, yang belum (mati dan belum) sampai kepada mereka, (iaitu) bahawa tidak ada kebimbangan (dari berlakunya kejadian yang tidak baik) terhadap mereka, dan mereka pula tidak akan berduka-cita." ( Surah Ali Imran [3] : 169-170 )

apa2 pun SELAMAT BERJUANG!!! kepada semua pejuang dijalan Allah... ALLAHUAKHBAR!

Dan kepada semua yang bakal berjuang dimedan FINAL EXAM...good luck untuk kalian!

mungkin dari nada penulisan tu macam skema je..dan tak mengikut terma dan syarat dalam sebuah penulisan pun..sebabnya itulah aku...yang tak pandai berkata2 dan tak pula petah berbicara.hanya sebuah rasa yang menjadi pemangkin kepada diri sendiri.... apa yang kurang sememangnya dari diri aku yang dhaif nie..dan segala yang baik adalah dari ALLAH...

No comments: