Saturday, July 21, 2012


Ramadhan Kareem!!!

Ramadhan datang lagi...
Kali ini aku takkan biar ia pergi seperti  tahun2 yang lalu..
Pergi tanpa membawa aku bersama dalam lautan RahmatNya..
Pergi  tanpa meraih aku sama dalam keberkatannya..
Pergi tanpa menyentap rasa di jiwaku..

Ramadhan ini biar aku yang mara...
Membawa diri dalam naungan rahmatNya..
Meraih segenap barakahnya agar meresap pada hati
Biar aku yang bicara pada diri bahawa
Ini Ramadhanmu yang terakhir...

Ramadhan ini ku isyaratkan pada hati
Yang penuh dosa nan noda membelenggu
Agar kembali dengan sebuah pertaubatan nasuha...

Ramadhan ini ku tekadkan pada sanubari
Yang hilang dalam pencarian sebuah jejak kehidupan
Agar kembali pada haluan kebenaran yang diredhai Tuhan...

Ramadhan ini..
Masih dalam perantauan yang menyesakkan
Namun pada ramadhan ini kuharap pengislahan pada diri
Ku ingin menjadikan ramadhan ini yang teristimewa dalam hidupku...
PadaMu jua ku pohon petunjuk dan jalan tuk ku tuju dalam sebuah pertaubatan...

d_n
1 Ramadhan 1433

No comments: