Thursday, September 16, 2010


Tentang Dia...

Menginginkanmu hadir di depan mataku…mustahil
Menginginkan kau mengingati disaat aku mengingatimu…bisakah?
Menginginkanmu selalu membuat aku penasaran pada sebuah pertemuan…2 mata.

Keinginanku bukan itu yang Dia mahu
Keinginanku bukan jua itu yang kau mahu
Tapi ku sangat ingin selalu mengharapkanmu
Hadir tuk ku melepas segala kemusykilan

Hati ini rawan tatkala mengingatimu
Kuat rasa rindu tuk berjumpa denganmu
Kerna belum pernah ada pertemuan itu
Sekadar mendengar suaramu yang telah kulupa

Tapi kau tak sepertiku punya rasa seperti yang kurasa
Kerna hanya aku yang berharap dan mendambakanmu
Kerana apa ku berperilaku sedemikian rupa...untuk apa???
Ketemu jawapannya..pasti Dia yang lebih tahu..

Ya Allah...andai kehadirannya dalam hidupku Kau restui
Pertemukan kami dalam rahmatMu dengan redhaMu..
Menjalin hubungan fillah dengan izin dan keranaMu..
Dan menambah taqwa tuk meraih singgahsana di syurgaMu..

Saat aku merindukan dia detikkanlah pada hatiku untuk sekadar... Subhanallah
Saat aku perlukan dia cukupkan aku dengan lafaz... Alhamdulillah
Saat aku mengingatinya jangan sampai aku lupa pada penciptanya...Lailahailallah
Engkau yang lebih utama.... Allahuakhbar!!!

Aku yang merindui dia...
Biar tiada ingatan dihatinya untukku...
Tetap jua aku inginkan dia selalu hadir di dalam mimpiku
Walaupun aku pasti tak dapat mengecamnya...

”Ya Allah...
Peliharalah dia yang kukasehi keranaMu
Bantulah saat dia sulit dan payah dalam mengharungi ujianMu
Rahmatilah perjalanan hidupnya di dunia wal akherat
Permudahkanlah segala urusannya tuk meraih redhaMu
Kasehilah dia melebihi kaseh dan cintanya pada insan2 yang dia kaseh dan cintai”

Biarkan harapan itu terus ku pasakkan
Kerna ku yakini janjiNya....

d_n (4syawal)
11.23pm di teratak ibu...kotak 4 segi.
Saat aku teringatkan Dia....dia...dia...dan..dia-dia...

No comments: