Tuesday, March 16, 2010

Sehina apapun aku....


Ya Rabb!!!
Aku tak bisa menjadi hambaMu yang selalu mengingatiMu
Walaupun sekuat mana keinginanku untuk mengingatiMu
Payah tu kuk menjadi hambaMu yang selalu bersyukur dengan nikmatMu
Walau seluas lautan telah Kau kurniakan nikmatMu padaku..
Bukan senang untuk menjadi hambaMu yang sabar
Kerna selalu sahaja aku punya amarah pada hati yang tak mampu menahan…


Ya Rabb!!!
Andai diberi pilihan tuk ku memilih antara 2…
Pasti apa aku untuk bisa memilihnya…???
Kerna aku tak bisa tuk memilih…
Melainkan takdirMu menentukannya…


Ya Rabb!!!
Seringkali aku merintih merayu pilu padaMu
Betapa aku hamba yang hina..dina…
Tak punya apa…tak punya kudrat…
TanpaMu… aku..tak upaya…
La haulawala quwwata illa billah….
Tapi kadang lupa, lalai dan terleka pada nikmatnya dunia…
Fana… terpana pada tipu dayanya...
Menjerat diri ke penjara akherat….
Yang indahnya didunia…hanyalah sementara….


sehina apapun aku...kuberharap untuk bertemu denganMU...

ya Rabbi...

d_n
140310 ; 12:16

No comments: