Wednesday, October 7, 2009

Semalam sahabatku, adawiyah ada anto satu mesej:

“salam. G/bumi di Padang terjadi pd pkl 17:16 & 17:58, di Jambi pd 08:52 hari berikutnya. Cuba perhatikan trjemahan Quran surah: ayat = 17:16, 17:58 & 8:52. ALLAHUAKHBAR!!! (info frm website) RUJUK SURAH2 DIATAS.. . sebarkan pd umat ISLAM..”

Aku terus buka terjemahan ayat2 tu dan kutemu:

“Dan jika Kami hendak membinasakan suatu negeri, maka Kami perintahkan kepada orang yang hidup mewah di negeri itu ( agar menaati ALLAH), tetapi bila mereka melakukan kedurhakaan di dalam (negeri) itu, maka sepantasnya berlakulah terhadapnya perkataan (hukuman Kami), kemudian Kami binasakan sama sekali ( negeri itu).” Surah al isra’, 17: 16.

“ Dan tidak ada suatu negeri pun ( yang durhaka penduduknya), melainkan Kami membinasakannya sebelum hari kiamat atau Kami siksa (penduduknya) dengan siksa yang sangat keras. Yang demikian itu telah tertulis di dalam Kitab ( Luh Mahfuzh). Surah al isra’ 17:58.

“(Keadaan mereka) serupa dengan keadaan pengikut Firau’n dan orang2 yang sebelum mereka. Mereka mengingkari ayat2 ALLAH, maka ALLAH menyiksa mereka disebabkan dosa2 nya. Sungguh, ALLAH Maha Kuat lagi sangat keras siksa-Nya.” Surah al- anfal, 8:52.

Subhanallah…masyaAllah..

No comments: